miercuri, 29 februarie 2012

Candidatul la sefia SIE, Melescanu: Nu am fost angajat al serviciilor de securitate sau informator

stirileprotv.ro Birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului au stabilit ca numirea lui Teodor Melescanu, propus pentru functia de director SIE, sa fie validata de Parlament la ora 13.00.

Vicepresedintele Senatului Petru Filip (PDL) a precizat ca la sedinta Birourilor permanente nu au fost prezenti reprezentantii opozitiei, cu exceptia liderului deputatilor PSD, Mircea Dusa.

Liderul PSD Victor Ponta a declarat, luni, ca presedintele comisiei parlamentare de control al activitatii Serviciului de Informatii Externe, care este deputat PSD, nu va convoca sedinta pentru audierea lui Teodor Melescanu, propus de presedintele Traian Basescu pentru postul de director al SIE.

Ponta a precizat ca parlamentarii USL vor fi in protest parlamentar in continuare, astfel ca nu vor participa nici la audierea lui Melescanu, nici la votul din plen.

Melescanu: Imi asum decizia de a accepta sefia SIE, este o decizie a mea

Teodor Melescanu

Inainte de a fi audiat de comisiile reunite pentru controlul activitatii SIE, Melescanu a declarat ca isi asuma decizia de a accepta sefia Serviciului. "Consider ca aceasta practica instituita de a numi la serviciile de informatii din Romania persoane care provin nu din majoritate, ci din opozitie, este o buna practica democratica. Am considerat ca ar fi pacat sa fie intrerupta aceasta practica din cauza crizei parlamentare, asa ca mi-am asumat-o. E o decizie a mea", a spus Melescanu.

Liberalul a mai spus ca decizia de a accepta propunerea presedintelui Basescu a fost una personala, in conditiile in care nu exista dialog politic intre Traian Basescu si partide.

"Este o decizie personala pe care am adoptat-o. Fundamental a fost lipsa dialogului politic intre presedinte si partide, care ar fi putut sa creeze conditiile pentru ca aceasta decizie sa nu fie una personala, ci una a partidului (PNL - n.r.)", a spus Melescanu.

Cat despre solicitarea presedintelui PNL, Crin Antonescu, de excludere a sa din partid, Melescanu a sustinut ca a urmat pas cu pas prevederile Statutului. "Suntem un partid liberal pana la proba contrarie si fiecare are dreptul la opinie. Din punctul meu de vedere, prevederile Statutului sunt foarte clare, le-am urmat pas cu pas, si din acest punct de vedere lucrurile sunt in regula, ca sa nu mai spun ca, dupa parerea mea, e foarte greu, daca nu imposibil, sa-l excluzi pe unul care e deja suspendat. Dar, ma rog, astea sunt alte chestiuni, de bucatarie", a spus Melescanu.

"Asta a fost situatia si v-am spus ca mi-am asumat-o, pentru ca nu cred ca din cauza acestei crize pe care o avem la Parlament trebuie sa punem unei practici care mie mi se pare foarte benefica pentru democratie", a adaugat el, aratandu-se convins ca nu vor fi probleme de fond la audierea sa de catre comisiile parlamentare, avand in vedere experienta si pregatirea pe care le are, ci doar, eventual, probleme de procedura.

Intrebat daca a fost sunat de catre presedintele Traian Basescu, pentru a-i propune sa preia sefia SIE, Teodor Melescanu a raspuns: "In general, asa se intampla, te suna cineva".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu