luni, 5 martie 2012

AUDIO De ce a trecut finul lui Geoana, deputatul Florentin Gust de la PSD, la PC si apoi la PDL

"Trecerea la PDL, chiar daca pare o chestiune proasta ca imagine pentru mine, este un mare risc pe care mi l-am asumat. Este important sa schimbam conducerea locala Craiova, tandemul nociv Prioteasa-Solomon. Cred ca aceasta miza a craiovenilor merita toate riscurile. Eu am vrut sa candidez la primaria Craiova din partea PC, dar sondajele USL au fost facute in birouri si nu am fost acceptat", a declarat pentru HotNews.ro deputatul Florentin Gust, fost PSD si PC, care si-a anuntat, duminica, intrarea in PDL. Florentin Gust, finul senatorului Mircea Geoana, a explicat si de ce nu a ramas alaturi de nasul sau intr-un nou partid: "Cred ca sunt mult mai eficient in perioada urmatoare, acolo, la Craiova. (..) Pentru mine, va spun foarte clar, Mircea Geoana ramane unul din cei mai completi oameni politici pe care ii are Romania si de care Romania are nevoie".

  • Asculta mai jos declaratiile deputatul Florentin Gust



Descarca fisierul audio in format MP3

Reporter: De ce ati luat decizia sa treceti la PDL?

Florentin Gust: Pentru ca, pe de o parte se apropie alegerile locale si cred ca, la nivelul Craiovei si la nivelul judetului Dolj, este foarte important sa nu mai ramana acelasi tandem nociv, l-am numit eu, Prioteasa-Solomon [n.r - Ion Prioteasa, presedintele CJ Dolj si Antonie Solomon, primarul Craiovei], si pe de alta parte, mai este experienta mea in ceea ce inseamna campanie pe Craiova, pentru ca eu am castigat numarul unu la alegerile prezidentiale pe Craiova, fiind si singurul deputat USL de Craiova. Cred ca va duce la scoaterea din joc a lui Antonie Solomon. Stiti, este un subiect national, Craiova este perceputa si are o imagine destul de proasta la nivelul tarii din cauza acestui primar care a pus o stampila urata pe ceea ce inseamna centrul Baniei.

Rep: Totusi, PDL este un partid in scadere in sondaje, de ce ati ales acum sa intrati in el, in an electoral? De ce considerati ca ati avea mai multe sanse?

F.G.: Pentru ca la PDL Dolj sunt sustinuti foarte mult tinerii. Candidatul la primaria Craiovei are 35 de ani [N.r. - Marinica Dinca, presedintele PDL Craiova si candidatul PDL la Primaria Craiova), are experienta destul de mare pentru ca este si viceprimarul orasului si cred ca este o sansa pentru craioveni ca un tanar de 35 de ani sa ajunga primarul orasului.

Rep: Exista vreo persoana sau vreo idee anume care v-a atras in PDL?

F.G.: In primul rand este miza locala pentru ca pentru mine este destul de importanta. Eu va spun ca cetatenii, pe langa problemele de zi cu zi, se plang si ca nu se intampla nimic in Craiova, ca toti investitorii ocolesc Craiova, ca se fac tot felul de chestiuni care nu au legatura cu dezvoltarea orasului. Asta m-a convins ca trebuie facut orice ca anumite persoane sa nu mai ramana in anumite posturi.

Chiar daca pare o chestiune proasta ca imagine pentru mine, un mare risc pe care mi l-am asumat, cred ca aceasta miza a craiovenilor merita toate riscurile. De ce sa nu recunosc, o schimbare de guvern cu oameni tineri arata ca exista o deschidere pe partea asta.

Rep: De ce spuneti ca pare a fi un risc pentru dvs?

F.G.: Pare un risc cand toate tunurile sunt puse pe PDL, normal ca valul se indreapta invers. Eu tocmai de aceea, ma arunc destul de dur in anumite provocari. Cred ca este o miza destul de importanta ca la Craiova sa se intample ceva nou din aceasta vara. E o chestiune care pare locala, dar e importanta pentru centrul Olteniei.

Rep: Ati trecut prin doua partide de opozitie. Ce nu v-a placut la fiecare din ele si la ce va asteptati in PDL?

F.G.: Am trecut la inca un partid dintr-un motiv simplu: tot miza primarul Antonie Solomon. Eu am trecut la PC pentru a fi candidat la primaria Craiovei, eu sa fiu candidat. Din pacate s-au facut niste chestiuni care nu sunt prea placute, cu acele sondaje, chipurile facute profesionist, dar de fapt au fost facute in birouri.

Rep: Sondajele USL?

F.G.: Da. Toata aceasta dezvoltare, ca noi punem candidatii dupa sondaje, este doar o chestiune de imagine.

Rep: Ati vrut sa candidati si nu ati fost acceptat?


F.G.: Da. Acum ca PDL-ul scoate in fata un candidat tanar, ma pun eu pe planul doi si ma voi pune in spatele lui sa reusim sa-l scoatem primar al Craiovei.

Rep: S-a pus in discutie si candidatura dvs. din partea PDL la primaria Craiova un moment dat?

F.G.: S-a discutat si chestiunea asta, numai ca si eu am considerat ca trecerea mea nu va fi inteleasa de cetateni in prima parte si nu stiu daca era o chestiune in care sa ma bag… Parea o chestiune a mea personala, iar miza mea este ca municipiul Craiova este sa aiba un alt primar, unul tanar…

Rep: Dar despre candidatura dvs. la parlamentare din partea PDL?


F.G.: Probabil ca este o chestiune care vine de la sine, odata ce am trecut la PDL voi candida la parlamentare din partea PDL-ului. Eu am fost ales singurul deputat de Craiova la USL. Sa va mai dau un argument ce nu mi-a placut la USL. Desi am luat primul scor pe Craiova atunci cand am candidat, desi am luat la prezidentiale primul scor pe municipiu din Romania cu toate ca Antonie Solomon era primarul Craiovei, am fost pus la colt si s-a incercat cu toate fortele sa fiu eliminat. Vi se pare normal ca un presedinte de organizatie la PSD Craiova dupa ce ia primul scor pe Romania sa fie dat jos?

Nici macar nu este un repros. Este o chestiune traita pe pielea mea. Si macar sa fi avut argumente, daca erau niste argumente solide, dar …

Rep: Acum cum credeti ca sunteti privit in Parlament de colegii dvs. dupa ce ati trecut din opozitie la PDL?

F.G.: Eu pot sa privesc pe oricine in ochi, nu numai colegii din PSD sau din USL. Atata timp cat eu am intrat in Parlament cu niste idealuri, atata timp cat nu am furat, nu sunt acuzat de acte de coruptie, pot sa privesc pe oricine in ochi pentru ca nu mi-am tradat alegatorii sau oamenii din Craiova. Oriunde, fie ca sunt acum la PDL, fie ca am fost la USL, m-am batut tocmai ca sa se schimbe ceva, sa se miste ceva. Tradatori sunt cei care, desi chipurile sunt in niste partide, tradeaza partidele...

Va dau si un exemplu foarte simplu. De ce la prezidentiale, cei care au tradat, pentru ca o spun foarte clar ca PSD-ul a tradat la prezidentiale, dar nimeni nu mai discuta despre asta.

Rep: La ce va referiti?

F.G.: Sunt organizatii foarte mari... De exemplu marele Radu Mazare, la prezidentiale a luat un scor foarte prost. Ce inseamna asta? Si totusi vin sa ne faca noua morala.

Rep: Sunteti finul senatorului Mircea Geoana care dupa ce a fost exclus din PSD a anuntat ca va lansa o noua platforma politica. La vremea respectiva dvs. erati alaturi de dl. Geoana si anuntati ca veti face parte din noul partid. Ce s-a intamplat intre timp?

F.G.: Pentru mine, va spun foarte clar, Mircea Geoana ramane unul din cei mai completi oameni politici pe care ii are Romania si de care Romania are nevoie. Ceea ce va face domnul Geoana o sa vedeti in continuare… Eu repet, chiar daca pare o chestiune minora, dar este o chestiune foarte importanta, aceea de a avea un nou primar la Craiova.

Rep: De ce nu ati ramas alaturi de dl. Geoana sa faceti o noua miscare? Mai ales ca domnul Geoana a anuntat ieri ca va prezenta in cateva zile noua miscare politica.

F.G.: Cred ca sunt mult mai eficient in perioada urmatoare, acolo, la Craiova.

Rep: Dar pe viitor luati in calcul o colaborare cu dl. Geoana intr-un nou partid politic?

F.G.: Eu repet, Mircea Geoana pentru mine… Mircea Geoana m-a adus in politica. Am venit in politica pentru ca are o alta viziune despre politica. Ceea ce poate pare deplasat, dar o vad acum si la PDL pentru ca sustin foarte multi tineri. Schimbarea clasei politice nu se va face peste noapte, ci prin oameni pe care partidul trebuie sa-i sustina la alegeri. Iar un exemplu foarte clar este noul guvern si tot ce inseamna acum alegeri locale si vom vedea candidatii.

Rep: Daca domnul Geoana lanseaza un nou partid... Pe problema alegerile locale, acolo unde dvs. aveti telul de a schimba conducerea locala, puteti vedea o alianta sau o intelegere intre PDL si noul partid al domnului Geoana?
 
F.G.: Nu vreau sa ma pronunt pe acest subiect pentru ca nu sunt abilitat. Nu pot sa spun acum ce aliante vom face. Nu ar fi corect fata de Mircea Geoana sa spun lucrul acesta.

Florentin Gust - De la PSD, la PC si miscarea politica a lui Mircea Geoana

Deputatul independent Florentin Gust Balosin a anuntat, duminica, ca a devenit membru al Partidului Democrat Liberal. Gust a fost ales deputat intr-un colegiu din Craiova, la alegerile din 2008, pe lista Partidului Social Democrat, formatiune politica pe care a parasit-o in mai 2011. Ulterior, el a intrat in Partidul Conservator, de unde a plecat in noiembrie 2011.

Nasul de cununie al deputatului Gust este Mircea Geoana, fostul presedinte al PSD si fostul candidat la alegerile prezidentiale al social-democratilor.

In toamna 2011, dupa ce Mircea Geoana a fost exclus din PSD, Florentin Gust, pe atunci deputat din partea Partidului Conservator (PC), anunta ca paraseste Uniunea Social Liberala (USL).

Gust spunea ca a vorbit cu mai multi membri ai PSD Dolj, iar, in urmatoarea perioada, mai multi dintre ei intentioneaza sa demisioneze din partid si sa infiinteze o"miscare nationala".

"Prin aceasta miscare nationala si prin oamenii care vor fi acolo, vom reprezenta adevarata opozitie romaneasca", declara Gust.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu